TABUNG HARIAN

Followers

Friday, April 23, 2010

dilema wanita punggung besar


dilema wanita yang punggung besar. mungkin pada mata kasar ia nampak menakutkan, tapi secara kebenarannya wanita berpunggung besar ini ada faedahnya. SILA BACA KENYATAAN DI BAWAH:

LONDON - Satu kajian kumpulan penyelidik Universiti Oxford di Britain mendapati wanita yang memiliki punggung dan paha besar kurang berisiko diserang sakit jantung dan kencing manis, lapor sebuah akhbar.

Kumpulan saintis itu menyatakan lemak punggung dan paha boleh mengurangkan kesan protein cytokine iaitu penyebab keradangan dan arteri tersumbat.

Ia berbeza dengan sel lemak di bahagian perut yang dikaitkan dengan penyakit jantung dan diabetes kerana ia mengandungi cytokine yang tinggi.

Lemak punggung dan paha turut mengandungi sejenis hormon bagi melindungi salur darah dan bertindak mengawal kandungan gula dalam darah serta mempercepatkan pembakaran lemak.

"Lemak di sekitar punggung dan paha berbeza dengan lemak di perut. Terdapat lemak yang baik dan buruk sama seperti kolesterol berfaedah dan kolesterol yang berbahaya," kata ketua kajian tersebut, Dr. Konstantinos Manolopoulos.

Bila baca artikel nie tetiba teringat bila jalan kaki jarak yang jauh, kat bahagian paha mesti selalu gatal. sebab lemak kat paha pecah ke tue maksudnya??..HI HI Hi..sukenya la hai kalau lemak pecah macam tue.teruskan jalan kaki je pasnie pegi mane-mane.

satu lagi fakta menarik tentang wanita yang berpunggung besar ialah:

Pemilik punggungbesar dan paha besar seorang yang romantik. Subur. Sihat. Penuh rasacinta. Sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita. Ceria,pemurah dan bijak menguruskan kewangan. Baginya tidak ada yang mustahil. Segalanya boleh diatasi. Jenis ˜no problem". Sentiasa mengukur kejayaan diri dengan jumlah harta dan wang yang mampu dikumpulkan..

jangan main-main ok:) diorg nie suma lagi romantik dari orang yang kurus kering. yang penting keyakinan pada diri bila membuat penampilan diri kat umum. jangan malu dengan diri sendiri. zaman skrg ada macam cara yang boleh mengecilkan dengan cepat.GOOD LUCK!

TETIBE TERINGAT TERBACA KAT KOSMO YANG KELLY CLARKSON MENGAKU ADER PUNGGUNG BESAR DAN BERBANGGA DENGANNYA:)

baru lepas baca blog PAKNIL.rase sedih tetibe bila ader baca. korang baca jugak ok:)( SILA CLICK NUFF SEKALI OK)

17 pot-pet:

MiSs TOrA said...

hehe..good info..bley share dgn kwn sy sbb die x suka die ada punggung n paha besar ;-) psni pasti di suka haha

DeVoteD LilY said...

huhu..
agak dilemala..
klu stok2 bumper lebor ni..hahah..
termasoklah aku..keh3..

'AQILAH said...

hahaha aku suka ni. aset ni :P

ayumiyoshida said...

punggung kau besar tak mira? haha

FyZa said...

huhu..pnggung bsar pun kdg2 ley nmpk sexy..auuwww..hik3...

AMIRA IS MIRA said...

miss tora: share jgn x share...bnde bagus..

Lily: ahahaha..mesti bangga ngn apa yang ada:)

qila:aset tetap ok

daya:ko rase aku bsa tak??

fiza: sgt2 sexy HI HIHI

cemomoi said...

baru le bule tersengih puas ati orang buat krusi tu bila tengok awek tu duduk penuh...

AMIRA IS MIRA said...

hahahaha....direct nye ayt:)

AfhamFahmy said...

info yg baguss :D

AMIRA IS MIRA said...

maceh:)..jgn lupe click nuff

[z@ck] said...

wohoo..
rasa lega sikit bila baca article ni
=P

-pemilik peha besar-

AMIRA IS MIRA said...

suke bile sume rase lega+eppy:)..
harus bangga ngn ape yg ader.

useriyana said...

yus likes dis!haha..

AMIRA IS MIRA said...

aku pun suke:)..

A f i q said...

lelaki pn berisiok jugak kew?
adoi, nk diet lah lepas ni...
huhuhu~

tia said...

punggung saya memang besar.
haha..
saya tidak suka tapi orang kata bagus untuk bersalin..:)

AMIRA IS MIRA said...

tia:) harus bangga dgn ape yg ader...bgus untuk ko nnti.sng nak bersalin

Tabung Harian

Related Posts with Thumbnails
 

This Template is Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates

design by Grumpy Cow Graphics