TABUNG HARIAN

Followers

Thursday, March 3, 2011

Beza antara Nuffnang, Churp-churp dan Heartbeat

Assalamualaikum.

Hai semua..hari ini lambat sikit update sbb menyiapkan apa yang perlu.

Ok berbalik ke tajuk asal. Antara Nuffnang, ChurpChurp, dan Heartbeat, mana yang lebih berbaloi? Mana yang lebih mudah untuk kita menjana pendapatan sampingan sambil berblog ni? Meh kita buat review satu-satu ye. [nak bagi tahu semua 3 bnde ini saya dah join]

1) Nuffnang:
Saya dah mula guna Nuffnang ni dari mula-mula berblogging dulu, maksudnya dalam dua tahun yang lepas. Masa mula-mula tu, earning memang kosong sentiasa. Dah berbulan-bulan, barulah naik 25sen, 50sen, dan sen-sen-sen. Sedih gila kan? Haha! Sampailah berapa bulan lepas saya join Nuffnang, baru saya dapat Buffered Earning (BE). [excted 1st time dapat BE] Masa tu, memang banyak la BE yang running kat blog ni. Ada sekali tu sampai lebih dari lima BE running. Masa tu barulah income masyuk! Nak cecah seratus lah jugak.

Alhamdullilah wat masa nie total adalah ratus jugak income dari nuffnang, and dah pernah cash out kan sekali je..sekarang nie BE ada 5 yang tengah running. mintak-mintak lama lah jugak dia running kat sini. Rezeki bole lebih sikit.

2) ChurpChurp:
Yang ni plak adik-beradik Nuffnang. Sebenarnya, nak buat duit dengan ChurpChurp ni lebih cepat dari Nuffnang. Tapi kenalah ada ramai follower di Twitter (yang mana saya ada seciput je, hah korang follow cepat! Hehe), dan rajin promote link-link iklan tu kat mana-mana je.
Untuk ChurpChurp ni, lebih mudah dapat duit bila kita dapat scheduled tweets. Cepat je earning tu naik. Tapi kalau nak menunggu je earning dari social sharing, memang berjanggutlah! cume korang kter alert cepat dengan notis untuk korang churpchurp dengan iklan diorang. ada kerja sket je korang kene buat. sbb korang yang akan buat dialog iklan based on kata kunci yang mmg diorg dah bagi. jangan tingglkan satu pun kata kunci tue. kalau rezeki murah, korang tweet iklan tue mesti banyak income korang.

Bagi yang belum ada akaun ChurpChurp, daftar kat sini: Daftar ChurpChurp. jom join churp-churp!

Hah Heartbeat ni yang paling saya suka! Baru je daftar bulan lepas, thanks to Mama Zharfan sbb berjaya influences saya untuk join. tearning mmg tak banyak lagi biasalah sbb baru nak berjinak.  Sebabnya belum ramai lagi orang yang tahu pasal Heartbeat ni. Dan bila korang promote pada diorang dan diorang daftar Heartbeat dengan korang, korang akan dapat RM2. Kan mudah tu? Tambahan lagi produk2 yang dijual memang menarik. So nak promote orang untuk beli produk pun senang gak. ^_^
Jadinya bagi korang yang rasa macam nak buat duit sampingan dengan senang dan mudah, daftarlah Heartbeat k? Just klik je sini: Heartbeat.


p/s: dengan yakin nak beritahu yang semua orang dah ada setiap satu account nie..so usaha lebih-lebih supaya cepat kaya!

8 pot-pet:

Adlan said...

wah..boleh belanjer nih^^

NUNU EERA said...

da lma xdpt BE.. sedih rasanye..
tpi blogging mesti dteruskan..
nex time klu ade even nufnang ke boleh kite jmp.. ;)

cute said...

macam mana nak dapatkan Buffered Earning (BE).?

Kak Mahh said...

Baru lah faham...

ladymiss said...

churp churp dah macam youthsays skang ni kan? huhu

fatian athiea said...

thanks..






serius mmbantu...












tp kat nuff sy byk je BE..












tp xphm pe2 pun.grrr

NIA said...

whoahhhhh cam best jek.

faridzullailyfudzali said...

listen to my heartbeat..2PM!

Tabung Harian

Related Posts with Thumbnails
 

This Template is Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates

design by Grumpy Cow Graphics