TABUNG HARIAN

Followers

Sunday, April 18, 2010

pantang ada duit:)

teringin nak wat wishlist:)
cukup ke empat je:)

orang selalu kata perempuan kalo pantang ada duit mula la wat wishlist nak beli segala macam yang ada.lagi2 bila masa ader duit bersepah-sepah MEGA SALE kat shopping complex..kdg2 barang yang tak ada dlm wish list pun bule ader.itu contoh aku:)..SILA TIRU MACAM SAYA:)..hihii..

sekarang masa untuk kita tahu sikap orang bila PANTANG ADA DUIT:)
  • perempuan lebih gemar berbelanja bila rasenye duit dalam simpanan cukup untuk menampung segala perbelanjaan yang kecik dan yang besar. lagi-lagi kalau duit simpanan tue mmg sah- sah cukup kalau ader side income dalam life diorg.
  • lelaki plak akan berbelanja bila perlu sahaja.dari observation aku (ayt mcm wat research kan)hii..lelaki mmg belanja ape yang perlu sahaja.sebab diorg tak suke berjalan lama-lama kat shopping complex mcm ala2 tawaf tue.mmg tak best bagi diorg.
  • bila PANTANG ADA DUIT:)..masing- masing akan memenuhi segala keperluan diorg yang mana kehendak melebihi keperluan. specially ornag yg mmg shopaholic sah2 diorg akan beli brg yang diorg rase best+cantik and elegent.
  • bila PANTANG ADA DUIT:). time inila korang tak akan nampak orang tu duduk rumah diam-diam sebab kat pale mmg macam-macam plan nak g jalan sana dan sini. especially jalan tempat yang mmg have fun habes.dpt lupe sume bnde yang mmg memeningkan pale.contoh p jalan ke pulau or tempat theme park or tempat yg mmg cool.g ngn mmber yang best ngn buah hati intan payung mmg masyuk:)
  • bila PANTANG ADA DUIT:).kompem la akan rasa nak buat smthing yang ko tak pernah terpikir nak wat.lebih2 bila bnde tue mmgla sume orang tak mampu nak wat.p wat facial muke yang ala2 5star.mmg kagum ar sape yang berani wat bila duit dah terlapu banyak.mulus kulit pasnie
  • bila PANTANG ADA DUIT:)..sume orang akan beli barang yang branded stuff yang rasenye dpt memberi kepuasan tahap ke 10 kpada empnya diri.baru la cool masa nie ader duit g beli brg dpt puaskan diri dan sebabgainya.hihi..
  • bila PANTANG ADA DUIT:).rasanya perkara yang paling rasional untuk masa akan dtg ialah dengan membuat simpanan tetap untuk masa hadapan.terase sgt beruntung sebab bila lagi nak kumpul melainkan bila ader duit yang banyak.contohnya dengan membuat ASB atau membeli aset tetap yang sgt berguna dan dapat menjamin masa hadapan.sebab pernah dgr orang kate nak cepat kaya dan terjamin kewangan mas hadapan dengan cara kupul duit atas kertas(bank statement) ngan aset tetap.
bukan niat nak tunjuk materialistik.tapi aku rase bnde nie sume orang akan terpikir bila PANTANG ADA DUIT:).

kalo ade idea lebih meh share kat sini:)



0 pot-pet:

Tabung Harian

Related Posts with Thumbnails
 

This Template is Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates

design by Grumpy Cow Graphics